BLOUDEK XV Lojze
Šifra:
BM-R7201
OEM:
Cena z DDV:
19,27 €
Zaloga
0
Obvesti me ko bo izdelek na zalogi:
O konstruktorju Stanku Bloudku
Med redke može, ki so za seboj pustili izjemno tehniško in kulturno dediščino, spada tudi Stanko Bloudek. Svojo konstruktorsko pot je začel z konstruiranjem športnih objektov, med manj znane pionirske podvige pa sodijo vsekakor konstrukcije letal. Njegovo prvo jadralno letalo je poletelo leta 1909, kmalu zatem pa tudi prvo motorno letalo imenovano Racek. Med letalskimi konstrukcijami izstopajo še Libelle (1911), Bloudek XI/XIV Sraka (1925) ter Bloudek XV (1930).
Bloudek XV
Nastal je na pobudo članov glavnega odbora Ljubljanskega aerokluba. Zaradi možnosti sodelovanja letala na letalskih tekmah doma in na tujem se je Bloudek odločil za enokrilnik z eliptičnim krilom. Novost pri gradnji predstavlja konstrukcija krila, ki je namesto dveh vzporednih vzdožnih ojačitev imela dvekrižni ojačitvi. Takšna konstrukcija krila je bila težavnejša za izdelavo a imela je svoje prednosti in slabosti. Trup je bil prevlečen z vezanim lesom, krila in repne površine pa so bile prekrite z blagom. Za pogon so na letalo namestili angleški motor ADC Cirrus s 85 konjskimi močmi. Z gradnjo so zaključili 6. Junija 1930. Že od samega začetka testiranja letala v zraku so se pojavile težave. Zamenjati so morali cev za dotok goriva, ki je bila preozka in odpreti okrov motorja da bi poskrbeli za boljše zračenje saj se je motor pregreval. Po pridobitvi dovoljenja je Lojze sodeloval na številnih mitingih. Med drugim se je udeležil mitinga v Mariboru 1931 leta, na mitingu v Zagrebu pa je pilot Janko Colnar z njim dosegel tretje mesto. Največji uspeh pa je bila zmaga na mitingu v Borovu. Med testiranjem so potrdili zastavljeno največjo hitrost ki je znašala 200km/h. Ugotovili so še da se lahko letalo dvigne kar 4600m visoko. Zgodba Bloudka XV se je zaključila 24. Junija 1934, ko se je v Zagrebu pilot Janko Colnar med izvajanjem programa smrtno ponesrečil.
Material: resin (smola)
Med redke može, ki so za seboj pustili izjemno tehniško in kulturno dediščino, spada tudi Stanko Bloudek. Svojo konstruktorsko pot je začel z konstruiranjem športnih objektov, med manj znane pionirske podvige pa sodijo vsekakor konstrukcije letal. Njegovo prvo jadralno letalo je poletelo leta 1909, kmalu zatem pa tudi prvo motorno letalo imenovano Racek. Med letalskimi konstrukcijami izstopajo še Libelle (1911), Bloudek XI/XIV Sraka (1925) ter Bloudek XV (1930).
Bloudek XV
Nastal je na pobudo članov glavnega odbora Ljubljanskega aerokluba. Zaradi možnosti sodelovanja letala na letalskih tekmah doma in na tujem se je Bloudek odločil za enokrilnik z eliptičnim krilom. Novost pri gradnji predstavlja konstrukcija krila, ki je namesto dveh vzporednih vzdožnih ojačitev imela dvekrižni ojačitvi. Takšna konstrukcija krila je bila težavnejša za izdelavo a imela je svoje prednosti in slabosti. Trup je bil prevlečen z vezanim lesom, krila in repne površine pa so bile prekrite z blagom. Za pogon so na letalo namestili angleški motor ADC Cirrus s 85 konjskimi močmi. Z gradnjo so zaključili 6. Junija 1930. Že od samega začetka testiranja letala v zraku so se pojavile težave. Zamenjati so morali cev za dotok goriva, ki je bila preozka in odpreti okrov motorja da bi poskrbeli za boljše zračenje saj se je motor pregreval. Po pridobitvi dovoljenja je Lojze sodeloval na številnih mitingih. Med drugim se je udeležil mitinga v Mariboru 1931 leta, na mitingu v Zagrebu pa je pilot Janko Colnar z njim dosegel tretje mesto. Največji uspeh pa je bila zmaga na mitingu v Borovu. Med testiranjem so potrdili zastavljeno največjo hitrost ki je znašala 200km/h. Ugotovili so še da se lahko letalo dvigne kar 4600m visoko. Zgodba Bloudka XV se je zaključila 24. Junija 1934, ko se je v Zagrebu pilot Janko Colnar med izvajanjem programa smrtno ponesrečil.
Material: resin (smola)